zondag 25 september 2011

2 dagen coach de coach sessies gedaan. De terugkoppeling van de coachee is dat hij veel heeft aan de terugkoppeling die ik hem geef. De rode draad door het geheel is communicatie, het doorvragen, de emotie benoemen en goed alert zijn wie je gesprek partner en te onderzoeken hoe hij in het onderwerp staat. Heel leerzame en waardevolle momenten door de dagen heen.

Naast dit alle mooie gesprekken met verschillend mannen hun rol aan boord, het leven aan boord en wat hun drijfveren zijn en wat ze missen als ze hier 5 weken aan boord zijn en waar ze van genieten als thuis zijn. Vanmorgen toen ik wakker werd realiseerde ik mij dat het toch heel gek is dat je niet kunnen zeggen ik ga vandaag even naar huis.

Wanneer ik dat vertel dan geven ze aan dat je een knop moet omzetten. Je hebt geen sociaal leven als je hier aan boord bent je kunt natuurlijk wel sporten maar je bent eigenlijk 24 uur in de omgeving van je werk. De mannen werken in ploegen delen de hut met elkaar en hebben zo ook niet een plek voor hun zelf. En verder is er de hele dag lawaai aan boord je kunt dat niet uitzetten zelfs al je in je hut bent hoor je nog van alles.

Het is heel moeilijk vanachter je bureau een beeld te vormen hoe het is aan boord je moet het echt beleven en ondergaan om te begrijpen wat voor deze mannen belangrijk is als ze hier zijn en als ze thuis zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten