dinsdag 8 november 2011

De weken vliegen voorbij nu alweer ruim 6 weken aan de slag bij een nieuwe opdrachtgever. De eerste 2 weken zijn het minst leuke. Je moet de organisatie leren kennen, gezichten, namen, afkortingen, wie is de klant, wat zijn de producten en diensten. Het is wel even wennen om niet in een commerciƫle omgeving aan de slag te zijn. Ik krijg te horen je gaat snel, veel actie, energie en nemen van besluiten, terugkoppelen en direct communiceren. Allemaal positieve feedback. Ga steeds meer mijn weg vinden en ook helder krijgen wat ik denk dat belangrijk is voor de organisatie naar het verder professionaliseren van de dienstverlening. Ben ook facilitair manager dus ik ga ook over de verstopte wc, de broodjes, het gebouw en de receptioniste. Wel leuk om dat erbij te hebben ook weer leerzaam.
Vorige week woensdag ook een hele inspirerende dag gehad in Zwolle. Minimaal 1 keer per jaar zoek een congres op waar ik naar toe wil om zo bij te blijven maar ook weer inspiratie op te doen. Dat is goed gelukt. Goede sprekers, waaronder Paul de Blot (87 jaar). Inspirerend verhaal over bezieling in het bedrijfsleven. Mooi boek over geschreven wat ik op de terugweg bijna helemaal uit heb gelezen. Naast Paul de Bolt ook andere goed sprekers waaronder Menno Lanting over de impact van het digitale netwerk op leiderschap. Deeontwikkeling van de digitale wereld doet veel met ons. De generatie van nu kent alleen de wereld van internet zeker als ik thuis kijk naar mijn zoon van 14 jaar. Adoptie van nieuwe ontwikkelingen gaat steeds sneller. Ga zeker zijn boek lezen. De laatste spreker van deze dag was Dennis Karpers die een bijdrage wil leveren aan het beter maken van de wereld. Geweldige uitdaging en mooi om te zien en horen hoe iemand daar invulling aan geeft en verder wil geven. Deze dag heeft het nodige los gemaakt bij me en zeker wil ik iets doen met hetgeen ik gehoord heb en op sommige punten durf ik wel te zeggen dat ik ook bezig ben met de veranderingen die op mij afkomen. Het was een zeer waardevolle dag en de investering was het helemaal waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten